søndag den 5. februar 2012

Mariannes Fastelavnsboller med marcipan



Ja okay, jeg kan vist ikke tage æren for at have fundet på denne fantastiske opskrift på fastelavnsboller, men jeg har lavet dem hvert år i 11 år nu, så jeg synes næsten, det er min helt egen personlige opskrift ;-). Men det er en, jeg har revet ud af et I form-blad engang. Here goes:

Til 9 boller


Dej:

1 dl. lun skummetmælk
35 g. gær
3 spsk. lyst rørsukker
1 æg
1 spsk. olie
25o g. hvedemel
lidt kold kaffe til pensling

Fyld:
100 g marcipan (plejer altså at putte lidt mere i :-)...)

Gæren røres ud i den lunkne mælk. Bland resterne af ingredienserne i, og ælt dejen til den er blank. Rul den ud til et kvadrat på et melet bord og del igen dette i 9 kvadrater. Marcipanen fordeles midt på de 9 kvadrater, de foldes og lægges på bagepapir. Hæver med klæde over i 45 min. Bollerne pensles med kold kaffe og bages i ovnen ved 220 grader i ca. 10 min. Pynt med smeltet chokolade.

- Marianne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar