søndag den 24. februar 2013

Grasshopper pie


For et stykke tid siden faldt jeg over opskriften på Grasshopper pie hos Coco og co og den blev jeg simpelthen nødt til at prøve. Jeg fulgte stort set opskriften som den er skrevet hos Coco, men I får den også lige her.



Grasshopper pie
Lavet i tærteform på 23 cm.

Kiksebund
250 g Oreo kiks
150-175 g smør

Fyld
180g marshmallows
1 3/4 dl sødmælk
1-2 tsk pebermynteessens (fx den fra Dr. Oetker) alt efter hvor vild man er med pebermynte. Jeg brugte vist ca. 11/2 tsk.
Grøn pastafarve
6 dl piskefløde

Blend Oreos til fine krummer i en foodprocessor. Tilsæt det smeltede smør, kør igen og når der er nok smør i til at det begynder at samle sig stopper du.
Jeg brugte en minihakker til at knuse kiksene og blandede så smør og krummer i en skål.

Kom krummemassen i tærteformen, og tryk den ned mod bunden og ud i kanten med bagsiden af en ske. Stil formen i køleskabet i 30-40 minutter.

Kom mælk og marshmallows i en gryde, og smelt marshmallows ved lav varme. Tag gryden af varmen, og rør pebermynte og frugtfarve i. Stil det til side, og lad det køle af i 15-20 minutter.

Hæld 3dl fløde i en skål og pisk det til skum. Fold marshmallowblandingen i. Hæld fyldet over kiksebunden og stil kagen i køleskabet i mindst 1-2 timer.

Lige inden kagen skal serveres, piskes resten af fløden til skum og fordeles ovenpå kagen. Jeg pyntede med en lille smule kiksekrummer


Ovenfor kagen med pebermyntemassen, før der pyntes med flødeskum og nedenfor den færdige kage, Velbekom :)



- Posted using BlogPress from my iPad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar