mandag den 2. maj 2011

Mislykket kage :-(

Ja, jeg ville jo prøve min nye, fine gigant muffin form http://www.coolstuff.dk/Gigantisk-Muffinform . Men men men...efter at have lavet 3 x chokoladecupcake-portion http://www.sarahskager.dk/chokolade-cupcakes-med-chokolade-frosting/ og bagt kagen i laaang tid, skulle den jo ud. Tænkte, at jeg hellere måtte vente, til den var helt kold med at tage den ud af formen. Det gjorde jeg så, og troede egentlig det ville gå rimeligt smertefrit, da kagen have sluppet rundt i kanten. Jeg var også så stolt af, at det faktisk passede med mængden, så den ikke bulede for meget op. Men så kunne den jo ikke komme ud! Jeg slog forsigtigt på den. Jeg slogere hårdere og til sidst ret hårdt! Så tog jeg en kniv i brug, og det endte med, at jeg kunne pille det øverste lag af, som stadig hang sammen og så forsøge at samle resten af smulderen til en kage :-(. Heldigvis smagte den ok, men den kunne jo ikke rigtig hænge sammen. Så lagde jeg et marcipanlåg over, men det gik lidt i stykker. Så måtte jeg reparere det med noget lyserød royal icing. Og så ellers bare pynte med en masse Smarties og chokolade. Ja, sådan går det nok bare nogle gange. Næste gang må jeg prøve med en mere tør opskrift med mere smør i, tror jeg. Må lige tjekke erfaringer og tips på nettet. Ja, ja men øvelse gør mester...
- Marianne

2 kommentarer:

  1. Endnu en gang, sikke en fin blog i har fået stablet på benene :) Jeg er lynhurtigt tilføjet som fast læser, og den har tilmed fået en plads ude i bloglisten. Jeg er sååå glad for at se, at min side også ligger her hos jer :) Det varmer sådan.

    - Nå, men en lille kommentar til kagen her skal i også have :) Jeg synes den er blevet vildt sød. Godt med pynt, I LOVE IT :D også passer farverne jo brand godt sammen med fadet også :D der er tænkt over de små detaljer ;)

    Mht. formen, så har jeg hørt af rigtig mange, at den desværre er noget problematisk :/ Netop fordi, den ikke er til at få ud af formen. øv for det, men måske du får dig bakset frem til den helt rigtig opskrift, så den KAN komme ud ;) Den må da kunne lade sig gøre? :)

    SvarSlet
  2. Hej Kristine.
    Tusind tak for din søde kommentar! Og tak fordi, du har sat os på din blogliste :-). Og jo, det MÅ kunne lykkes at lave en gigant muffin i den form!? Jeg har da set andre gøre det. Jeg giver ikke op endnu :-)...

    SvarSlet