onsdag den 20. juli 2011

Vanillemuffins

I går fik vi besøg af mine forældre og skulle derefter på besøg hos min onkel, tante og deres 4 børn i sommerhus. Jeg smækkede derfor hurtigt disse vanillemuffins sammen. Da jeg har haft rigtig mange jordbær i haven i år, synes jeg toppingen skulle være noget med jordbær. Jeg fandt en opskrift på jordbærfrosting hos Annettes kager, desværre ville frostingen ikke helt lykkes for mig og den blev slet ikke så fin glat som Annettes :(. Den smagte dejlig af jordbær, men må nok sande at smørfrostings aldrig bliver mine yndlings. Nogen der kender en god opskrift på jordbærfrosting uden smør?



Opskriften på Vanillemuffins fandt jeg i kagebogen på det nederste billede. De var supernemme at lave og så er der ikke ret meget fedt i hvilket er bonus når der skal masser af fed frosting ovenpå :).
Jeg fik 27 minimuffins, så dejen passer nok ca. til 12 store.
125 g hvedemel
150 g sukker
1/2 stang vanille
1 1/2 tsk bagepulver
50 g blødt smør
1,25 dl mælk
1 æg
Bland mel, sukker, vanille og bagepulver i en skål. Smuldr smørret i melblandingen og rør det godt sammen. Rør halvdelen af mælken i melblandingen og rør til dejen er klumpfri. Pisk æg og resten af mælken og rør det i dejen. Dejen fordeles i forme og bages ved 175 g i  ca. 20 minutter.

- Gitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar