fredag den 29. juli 2011

Cupcakes med Oreos


Uhmmm, jeg elsker Oreos, så denne her opskrift er lige noget for mig. Min søde kollega, Rikke, har lånt mig to bøger fyldt med lækre cupcake-opskrifter med kreativ pynt (en af dem er endda købt i kagepyntningens Mekka, USA).

Her er opskriften til 18 cupcakes:

Til kager:

225 g. usaltet smør
225 g. sukker
225 g. hvedemel
2 1/2 tsk. bagepulver
4 æg
1 tsk. vanilieskstrakt
10 knuste Oreos

Til glasur:

375 g. flormelis, sigtet
225 g. usaltet smør
1 knsp. salt
10 hakkede Oreos

Varm ovnen til 175 grader. Læg 18 papirforme i muffinforme. Rør alle ingredienser til kagerne, undtagen Oreosene, sammen i en stor skål med en elektrisk håndmixer, til dejen er glat og bleg. Det tager 2-3 minutter, Rør de knuste Oreos i. Fordel dejen i papirformene. Bag kagerne i 20 minutter. Tag formene ud af ovnen, og lad dem køle af i 5 minutter., Løft papirformene op af formene, og lad kagerne køle af på en rist.

Lav glasur: Rør flormelis, smør og salt sammen i en skål med en elektrisk håndmixer. Smør glasuren på kagerne og drys med hakkede kiks.

Opbevar kagerne uden glasur i en lufttæt beholder i op til 3 dage eller frys dem i op til 3 måneder.

- Marianne

1 kommentar:

  1. Den opskrift snupper jeg lige for jeg er også vild med oreos :) Smager kagerne "nok" af oreos (det håber jeg) ?

    SvarSlet